Trucuri pentru evitarea atacurilor de panică

Palpitaţii, senzaţia de frică sau de blocaj total sunt doar câteva dintre sentimentele pe care le resimţi cu intensitate în timpul unui atac de panică. Iată câteva sfaturi pentru a preveni astfel de episoade.

Atacul de panică poate ţine câteva secunde sau chiar şi câteva zeci de minute, timp în care simţi că pierzi în totalitate controlul asupra situaţiei. Deoarece pot apărea indiferent de momentul zilei sau de situaţie, de cele mai multe ori eşti luat/ă prin surprindere, fără a mai avea puterea de a reacţiona. Dacă ai mai avut parte de astfel de experienţe, cel mai indicat este să înveţi câteva tehnici de relaxare pentru a putea trece cu bine peste momentele dificile.

 

Exerciţiile de respiraţie te pot ajuta

Deşi atacul de panică este unul dintre cele mai dificile lucruri care ţi se pot întâmpla, important este să-ţi reaminteşti, în special în acele momente, că vei trece şi peste asta şi că lucrurile vor reveni la normal. Specialiştii mai recomandă pentru clipele de panică şi câteva exerciţii de respiraţie. Chiar şi pentru câteva minute închide ochii, inspiră profund, după care expiră. Astfel, creierul va mai uita o parte din senzaţiile pe care le simţi şi te vei putea relaxa treptat.

 

Încearcă să înţelegi ce se întâmplă

Tu cât eşti de stresat? Problemele zilnice de acasă şi de la serviciu sunt doar una dintre cauzele stresului cotidian. Pentru a preveni atacurile de panică, unul dintre trucuri este să găseşti mai des timp pentru relaxare, pentru a îndepărta, chiar şi preţ de câteva ore, starea de stres. Găseşte locul sau persoana care să te ajute să te destinzi şi încearcă să îţi ,,treci în agendă” cât mai multe astfel de ore de relaxare,

      Articole recomandate