Moldovenii adoră Internetul: fie pentru comunicare, socializare, informare sau pur şi simplu shopping şi căutare de servicii din cele mai variate sectoare, acest teritoriu virtual a cucerit consumatorii.
Dacă numai cu câţiva ani în urmă, Internetul era utilizat mai mult de generaţiile tinere, în prezent, mai toate categoriile de vârstă sunt familiarizate cu navigarea online.
Potrivit datelor publicate de Centrul de Guvernare Electronică al Republicii Moldova, moldovenii se orientează cu precădere spre sectorul de divertisment online şi comunicare prin chat (88% din internauţi), dar nu se limitează la acestea.
În lista preferinţelor lor se înscriu reţelele de socializare care se bucură de o popularitate aparte pe meleagurile noastre – Facebook şi Odnoklassniki îndeosebi – dar şi conţinuturi cu caracter informaţional şi distractiv, de la jocuri şi filme, până la lectura revistelor online, ştirilor, gossip şi cultură.
În topul preferinţelor de navigare pe Internet, moldovenii au inclus şi serviciile de poştă electronică, descărcarea de programe variate, activităţi de instruire şi educaţie şi obţinerea de informaţii din sectorul socio-sanitar.
Doar 5% din internauţii locali, utilizează Internetul pentru înregistrarea de informaţii cu caracter de semnalare a unor nereguli către instituţiile guvernamentale, sub formă de plângeri online sau participă la consultări publice vizând o serie de acte normative, aşa cum reiese din infograficul de mai sus.