Previziuni 2012: Ce branduri celebre ar putea dispărea anul acesta

Cu două zile înainte ca publicaţia americană Wall Street Journal să anunţe problemele financiare ale companiei Kodak, care ar putea intra în incapacitate de plată, James Gregory, CEO-ul firmei de cercetare de piaţă CoreBrand, prognoza „dispariţia” brandului, relatează Business Insider.

În fiecare an, CoreBrand intervievează 8.000 de patroni care sunt chestionaţi cu privire la reputaţia a 800 de companii din 49 de domenii. Respondenţii sunt rugaţi să evalueze companiile în cauză după criterii precum reputaţia globală, felul în care este perceput managementul sau potenţialul de investiţie.

Prin urmare, jurnaliştii americani i-au lansat lui Gregory provocarea de a oferi o previziune cu privire la brandurile care riscă să dispară în 2012.

Kodak: Nimeni nu mai ştie cu ce se ocupă compania

Cu toate că ar putea intra în insolvenţă, problema cea mai mare a companiei nu este neaparat de natură financiară, susţine Gregory, ci una de percepţie. „Chit că numele Kodak este foarte familiar, în ultimul timp a devenit foarte greu de înţeles cu ce se ocupă exact compania. Kodak nu mai are ca activitate de bază developarea şi producerea rolelor filmelor, prin urmare, cu ce exact se ocupă compania acum?”, argumentează acesta.

Sears: Nu există o viziune la nivelul corporaţiei

Retailerul american a fost nevoit să închidă peste 100 de magazine anul trecut. „Acest brand suferă de lipsa unei perspective corporatiste”, susţine Gregory. „Cu toate că este un nume foarte cunoscut şi a fost apreciat de-a lungul timpului de consumatori, nu poţi continua să fără a avea pic de direcţie, fără să rişti să creezi daune pe termen lung”, explică analistul.

Saab: Probleme financiare neglijate

Compania nu a mai produs o maşină din luna aprilie, iar în Suedia se află în insolvenţă. „Brandul în sine este destul de puternic, însă acesta nu poate câştiga în faţa aspectelor financiare ale companiei”, explică Gregory.

Aon: Finanţatorul Manchester United nu face profit din imagine

Compania Aon, principalul sponsor al echipei de fotbal Manchester United, este una dintre cele mai cunoscute branduri din lume. Cu toate acestea, datele lui Gregory sugerează că strategia de marketing a companiei nu funcţionează. „Aon este una dintre companiile care a făcut eforturi foarte mari pentru a-şi construi un brand, însă din punctul meu de vedere, eforturile au fost în zadar”, susţine CEO-ul.

Yum! Brands: KFC, Pizza Hut şi Taco Bell s-ar descurca la fel de bine şi pe cont propriu

Yum! deţine în prezent lanţurile de fast-food KFC, Taco Bell şi Pizza Hut. Pricipala problemă identificată de Gregory în cazul companiei Yum! este că aceasta nu aduce nicio plus valoare celorlalte trei branduri. KFC, Taco Bell şi Pizza Hut s-ar descurca la fel de bine şi dacă ar fi independente, prin urmare, strategia corporaţiei-mamă nu are niciun efect asupra subsidiarelor.

      Articole recomandate