Presa pe hartie inca ajunge la mai multi cititori decat Internetul

Presa pe hartie ajunge in continuare la mai multe persoane decat Internetul, este rezultatul unui studiu realizat de Asociatia Mondiala a Ziarelor si Editorilor (WAN-IFRA).

Ziarele au 2,3 miliarde de cititori in fiecare zi, cu 20% mai mult decat Internetul, arata studiul, citat de Business Daily.

La nivel mondial, Japonia este pe primul loc la vanzarea de ziare, cu un tiraj mediu de 461.000, o cifra mult mai mare decat in Austria, spre exemplu, care se afla pe locul doi cu tiraje de doar 162.000.

Insa nu japonezii citesc cel mai des ziare: in Islanda, 96% din populatie citeste un ziar zilnic, pe cand in Japonia 92% fac acest lucru. In Norvegia, Suedia si Elvetia, 82% dintre cetateni citesc ziarul in fiecare zi.

Studiul mai arata ca, desi sistemul de publicitate pe Internet a devenit stabil, in continuare majoritatea veniturilor merg catre motoarele de cautare, 65% doar catre Google. Statistica arata ca cea mai mare suma din publicitate merge catre televiziune (aproape 180 de miliarde de dolari in 2010), pe locul doi fiind ziarele, urmate de Internet, reviste si radio.

Dintre toate mediile, insa, Internetul are cea mai mare crestere in materie de publicitate, deoarece investitorii vad mediul virtual ca fiind unul al viitorului.

Ziarele au pierdut si anul trecut din cititori, insa numarul celor ai publicatiilor online a crescut. In plus, ziarele se descurca un pic mai bine decat radioul: consumul de programe radio a scazut cu 23%, din 2006 si pana astazi, spre deosebire de o scadere cu doar 7% a cititorilor de ziare.

      Articole recomandate