5 motive pentru a renunța la fast-food

Cu toţii avem uneori poftă de pizza sau burgeri, dar înainte de a ne forma un obicei din a mânca fast-food ar trebui să ştim că acest sector nu este, de fapt, atât de atractiv pe cât pare, scrie apropo.ro.

Cu toţii avem uneori poftă de pizza sau burgeri, dar înainte de a ne forma un obicei din a mânca fast-food ar trebui să ştim că acest sector nu este, de fapt, atât de atractiv pe cât pare. În continuare vă prezentăm 5 motive pentru a nu mânca fast-food.

1. Burger King: burgeri cu carne de cal

Când mâncăm la un restaurant, probabil că prima temere este ca nu cumva chelnerii să ne scuipe în mâncare. De la o vreme, însă, acesta este ultimul lucru care ar trebui să ne îngrijoreze, în contextul izbucnirii scandalului cărnii de cal, în urmă cu câteva luni. Când acesta a cuprins Europa, lanţurile de fast-food americane au trecut relativ bine peste valul de proteste, în timp ce Findus, compania care a servit ca „pacientul zero” în acest scandal a primit cele mai grele lovituri.

Restaurantele Burger King amplasate în zone vizate au ţinut să declare că în produsele lor nu există carne de cal, însă în urma unor teste a fost descoperit ADN care contrazicea afirmaţiile. Ceea ce aparent a salvat Burger King a fost reacţia lor rapidă: au întrerupt orice legătură cu furnizorii cărnii de „vită” care s-a dovedit a fi de cal. Cu toate acestea, compania a dezvăluit prea puţine informaţii publicului despre produsele lor şi şi-a văzut în continuare de afaceri, fără a oferi vreo compensaţie clienţilor.

Burger_King_Whopper_Combo

2. Pizza Hut: servicii de livrare îndoielnice

În 2011, un anagajat al Pizza Hut a devenit cel mai nepopular om din lume după ce a urinat în faţa casei unui client care nu a avut bani să îi lase bacşiş după ce primise pizza acasă. Din nefericire pentru cel care livrase comanda, dar şi pentru compania Pizza Hut, clientul a fost foarte nemulţumit şi a decis să facă public acest incident, iar în scurt timp s-a viralizat.

Din fericire pentru companie, managerul restaurantului care preluase comanda a procedat inteligent. A fost cooperant, a vizitat clientul nemulţumit acasă, a văzut înregistrarea video cu angajatul Pizza Hut care urinase pe uşa acestuia şi în cele din urmă l-a concediat pe tânăr. Mai târziu, curpins de remuşcări, el însuşi a venit la client pentru a-i prezenta scuze.

HK_Pizza_Hut

3. Starbucks: cafea cu apă murdară

La Starbucks, totul începe cu apa. Dacă nu ai apă, nu ai nici cafea, nici alte băuturi, aşa că este foarte important ca apa să fie curată. Cel puţin aşa gândim noi, dar printre noi nu se numără un manager Starbucks din Hong Kong, care a decis să folosească apă de la robinet pentru a face cafea.

Şi nu de la orice robinet, ci de la cel dintr-o baie aflată în apropierea cafenelei. Întreaga franciză Starbucks din Hong Kong este încă în alertă după ce acest caz a fost făcut public, mai ales că şi pe internet, căutările pe Google cu termenul „Starbucks” returnează rezultate precum ”Starbucks Toilet Coffee Lawsuit”.
Starbucks-Cafe-at-TonysSeafoodCafe

4. Subway: sandvişuri „ciuntite”

Fast food-ul poate că nu este cea mai curată mâncare din lume, dar regula de aur în acest sector este că trebuie să fie în cantităţi mari. Până la urmă, această industire a şi introdus conceptul „super sized food”, iar clienţii aşteaptă ca porţia lor să fie cam cât cea pe care o văd în reclama companiei de la care cumpără.

Asfel, un client din Australia a decis să măsoare un sandviş Subway şi a descoperit că era cu mult mai scurt decât cel dintr-o reclamă care susţinea că are 30 cm lungime. Între timp, câţiva jurnalişti au descoperit că şi alte restaurante Subway au redus lungimea sandvişurilor cu aproape 25%. Cei de la Subway au răspuns criticilor internaţionale precizând că termenul „Footlong” pe care ei l-au introdus este metaforic, apoi au încetat să ofere explicaţii şi aşteaptă să depăşească „criza”.

 subway-sandwich-nhl-ottawa-senators-sponsorship-gloves-600-66567

5. McDonald’s: prietenul copiilor?

Copiii sunt viitorul, iar viitorul e mai gras ca oricând. Obezitatea infantilă în ţările mari este în creştere. În SUA, o treime din copii sunt obezi, iar situaţia nu pare să se schimbe. Toate companiile de fast-food sunt încântate să servească tineri, iar McDonald’s are o adevărat reputaţie în acest sens, Happy Meal fiind poate cel mai cunoscut produs fast-food pentru copii.

Potrivit statisticilor, McDonald’s oferă copiilor circa 15 miliarde de jucării pe an ca parte a cross-promo-urilor pe care le lansează şi totodată le oferă celor mici un preview al lumii fast-food în care ei vor creşte. Dar pentru că celor de la MxDonald’s nu le pică bine asocierea cu copiii obezi, ei au decis să „însănătoşească” oferta pentru cei mici şi au adăugat felii de mere şi o băutură cu lapte meniului Happy Meal.

mcdonalds

      Articole recomandate