Până în anul 2015, la Chișinău urmează a fi construită o linie de tramvai sau de monoşină care va uni Aeroportul cu Zona de agrement Vatra. De asemenea, până în 2025 vor fi contruite mai multe linii de tramvai, inclusiv rapid, care vor uni toate localităţile municipiului Chişinău. Schema complexă a transportului din municipiu a fost prezentată miercuri, 18 ianuarie, în cadrul unor dezbateri publice.
Până în anul 2025 urmează să fie construite şi câteva linii de teleferic, iar rutele de microbuz vor dispărea din centrul capitalei, fiind transferate la periferii de asemenea până în anul 2025.
Din anul 1889, pe strada Alexandrovskaia, actualul bulevard Ştefan cel Mare şi pe alte artere ale oraşului vechi a funcţionat prima linie de tramvai cu o lungime de 6 km. Ulterior, în 1913, s-a renunţat la tramvaiul tras de cai în favoarea celui electric. În1939, Parcul de tramvaie avea 50 de vagoane, iar rutele se extindeau pe o zonă de 11 km, deservind 175 mii de pasageri. Din 1961, tramvaiele au fost eliminate din circuitul peisajului urban, fiind înlocuite cu troleibuzele.