Facebook a acordat premiul pentru cel mai popular joc de pe reţeaua de socializare aplicaţiei Gardens of Time. Decizia a ridicat mai multe suspiciuni, pentru că un alt joc – Cityville, are mai mulţi utilizatori. Cu toate acestea, jocul s-a clasat doar pe locul trei în topul Facebook.
Compania a explicat însă că metodologia folosită pentru a stabili topul nu s-a bazat doar pe numărul de utilizatori, relatează BBC.
Facebook a explicat că a întocmit topul luând în calcul şi scorurile acordate de utilizatori. Deşi unii analişti au sugerat că mişcarea a fost una împotriva tuturor aşteptărilor, au explicat că Facebook a încercat astfel să-şi promoveze sistemul de recomandări al platformei sociale.
„Lista a fost alcătuită luând în calcul jocurile de top de pe Facebook, cu peste 100.000 de utilizatori activi pe lună, şi dând prioritate acelor jocuri cu cele mai mari scoruri acordate de utilizatori. Rezultatul este o listă de jocuri care au primit cele mai multe recomandări ale utilizatorilor, în 2011”, arată Facebook, într-un comunicat.
Cele mai populare jocuri din 2011, pe Facebook:
• Gardens of Time (Playdom)
• The Sims Social (EA)
• Cityville (Zynga)
• Doubledown Casino (Doubledown Interactive)
• Indiana Jones Adventure World (Zynga)
• Words With Friends (Zynga)
• Bingo Blitz (Buffalo Studios)
• Empires & Allies (Zynga)
• Slotomania-Slot Machines (Playtika)
• Diamond Dash (Wooga)
Un alt top al jocurilor de pe Facebook, întocmit de compania Appdata, care numără utilizatorii, arată că „Gardens of Time” se clasează abia pe locul 14, iar cele mai accesate jocuri sunt „Cityville”, „Castleville”, „Farmville” şi „Texas Holdem”. Jocul „Cityville” are 48,8 milioane de utilizatori pe lună, în timp ce „Gardens of Time” are doar 8,5 milioane.
Top 10 jocuri pe Facebook, alcătuit de Appdata, după numărul de utilizatori pe lună
• Cityville (Zynga)
• Castleville (Zynga)
• Farmville (Zynga)
• Texas Holdem (Zynga)
• The Sims Social (EA)
• Empires & Allies (Zynga)
• Words With Friends (Zynga)
• Diamond Dash (Wooga)
• Bubble Witch Saga (King.com)
• Indiana Jones Adventure World (Zynga)
„Totul trebuie văzut în contextul mai larg, în care Facebook încearcă să bage în faţă beneficiile marketingului viral şi ale parteneriatului cu siteul, mai degrabă decât să dea peste nas companiei Zynga (producătoarea jocului Cityville)”, a explicat pentru BBC Ian Maude, şeful operaţiunilor pe internet de la Enders Analysis.