Brand-urile internaţionale sunt cunoscute în toată lumea. Acestea îşi au şi propriile logo-uri, specifice şi care evidenţiază caracterul brandului. Un logo cu adevărat bun este cel care rămâne în mintea consumatorului de informaţie.
Şi totuşi, ce se ascunde în spatele celor mai cunoscute logo-uri? Care este secretul apariţiei acestora şi ce reprezintă fiecare săgeată, literă, simbol? Vezi 10 cele mai cunoscute logo-uri şi secretele acestora.
1. Amazon.com
Amazon, unul dintre cele mai vizitate site-uri din lume, are şi un logo special. Acesta a fost desenat de Anthony Biles de la Turner Duckworth. Săgeata vrea să demonstreze că Amazon vinde absolut orice de la A la Z. Mai există şi un smiley face – acesta vrea să arate că orice cumpărare online trebuie să te lase cu un zâmbet larg.
2. Carrefour
Tradus din franceză carrefour înseamnă intersecţie. Ideea logo-ului aparţine lui Miles Newlyn. Acesta vizual a reprezentat intersecţia, dar a lăsat spaţiul alb în forma literei C. Steagul Franţei este şi el prezent.
3. Toblerone
Logo-ul reprezintă un omagiu adus ciocolatei elveţiene. Muntele acoperit de zăpadă ascunde un urs, care simbolizează oraşul Berna.
4. Baskin-Robbins
În 1931 Baskin-Robbins oferea 31 de tipuri de îngheţată. Îniţial logo-ul era unul simplist. Abia în 2005 au adăugat 31 în cadrul literelor B si R, dar şi numărul 12: câte luni are anul. Astfel s-a primit conceptul de 31 de zile ale lunii timp de 12 luni pe an.
5. FedEx
Logoul pentru FedEx a fost conceput de Lindon Leader. Săgeata dintre E şi x reprezintă valorile companiei: direcţie, viteză, precizie.
6. Le Tour de France
Le Tour De France are un logo foarte interesant: un font scris de mână şi un ciclist ascuns între literele U şi R. Punctul galben reprezintă bicicleta, iar soarele face aluzie la vară, anotimpul în care se desfăşoară evenimentul.
7. London Simphony Orchestra
Logoul London Simphony Orchestra a fost creat de The Partners. Îniţial se văd literele LSO – acronimeloe companiei. Dacă priveşti mai atent, poţi remarca dirijorul din imagine, cu mâinile în stânga şi în dreapta.
8. My Fonts
Logoul My Fonts a fost creat de către Underware, un studio din Noua Zeelandă. Litera M este specială, întrucât arată ca o mână şi are un mesaj la fel de special: „vei pune mâna pe fonturile noastre.”
9. Sun Microsystems
Creat de Vaughan Pratt, logo-ul reprezintă o ambigrabă, din care poţi citi în toate direcţiile cuvântul SUN.
10. Sony Vaio
Logo creat de Timothy Hanley. VAIO este un acronim pentru Video Audio Intelligent Organizer. Valul din stânga reprezintă tehnologia analoagă, iar în dreapta sunt cifrele1 şi 0 – simbolul digitalului/ codul binar.
Vitali Cipileaga