Roţile moderne

Ce ar fi insemnat lumea asta fara roti? Daca iti lipseste o roata de la bicicleta, nu e bine. Daca cineva iti spune ca esti a cincea roata la caruta, iar nu e de bine. Daca proful de mate iti arunca drept in fata teza plina de corecturi si, drept bonus, langa nota ti-a scris ca iti lipsesc cateva rotite stii tu de unde, ceva nu este tocmai in regula.

Roata e una dintre cele mai grozave inventii ale omului. Fara ea, industria asta de care ne lovim la tot pasul, ar fi fost cu totul altfel decat este acum. Smecheria cu pofta de invartire insa nu s-a schimbat de cateva mii bune de ani incoace. Principiul a ramas cam la fel: ax central, spite sau suprafata umpluta si o zona de contact cu diverse proprietati, in functie de menirea ei.

Noroc cu baietii de la Amen, companie specializata in productia de bike-uri nonconformiste, ca s-au gandit ei asa, dintr-o data, sa reinventeze roata. Nu e o reinventare in adevaratul sens al cuvantului, din moment de astfel de roti fara spite am tot vazut, cel putin in copilarie, cand ‘Serifii Galactici’ (parca asa se intitulau..) ne uimeau cu masinariile lor traznite. Dar totusi e ceva….

Amen a venit cu Hubless Monster, o motocicleta care i-ar face invidiosi pana si pe cei de la OCC. De ce? Pentru ca functioneaza.

Cum ar zice Galileo Galilei vazand o roata a acestui motor? Si totusi se invarte! Desigur, probabil ca va intrebati, fireste, care sunt avantajele acestei grozavii. Producatorii spun ca ele sunt multiple, ca au impact asupra centrului de greutate, influenteaza clar suspensiile, forta de frecare si cate si mai cate. In realitate, ceea ce conteaza primordial este aspectul vizual deosebit, care pentru motociclistii adevarati poate reprezenta cel mai important factor, din moment ce avem in fata ochilor un chopper. Si chopperele sunt, pentru americani, doar asa ca sa atraga privirile celorlalti. Fara performante deosebite si inovatii stralucite..

      Articole recomandate