Sectorul corporatist parizian pare a fi mai puţin îngrijorat de evoluţia economiei europene sau de al doilea val al crizei, angajându-se cu ardoare în ceea ce CNN numeşte „razboiul post-it-urilor”. Primele „lupte” au avut loc cu patru luni în urmă, când angajaţii producătorului de jocuri Ubisoft au constatat că vecinii de la BNP Paribas au compus imaginea unui Pac-Man pe fereastră şi au răspuns cu un Space Invader, un erou al popularei serii de jocuri din anii ’80.
În scurt timp ideea a prins în mai toate spaţiile debirouri din La Defense, zona de afaceri a capitalei franceze, iar pereţii de sticlă ai clădirilor de birouri au început să fie animate de reprezentări ale lui Bart Simpson, persoanjelor Muppets, Mario din seria de jocuri cu acelaşi nume sau a lui Spiderman, adevărate opere de artă create cu ajutorul micilor pătrăţele de hârtie menite să memoreze date importante.
Cum privesc managerii această activitate, care mănâncă timp chiar din programul de lucru al angajaţilor? Cei de la Ubisoft cred că efectul este pozitiv chiar în sânul companiei, pentru că oamenii comunică între ei; este un fel de team building folositor. În schimb o mare bancă a interzis elanurile artistice ale angajaţilor.
Un sociolog vede în această nouă manifestare corporatistă o manifestare a dorinţei oamenilor de a comunica, chiar în epoca Facebook sau Twitter. „Nu pot comunica cu cei din jurul lor, pentru că le este imposibil să deschidă ferestrele, aşa că folosesc orice mijloace, chiar post-it-uri, pentru a dialoga cu ceilalţi”, crede sociologul Francois Dupuy.
Tie care ti-a placut si ai dori s-o „publici” pe geamul biroului tau ?