Un vânzător pakistanez din Londra a descoperit o metodă inedită de a-şi vinde marfa: a inventat un cântec, intitulat „One pound fish” (Peşte de o liră sterlină), pentru a atrage clienţii din piaţă.
„Haideţi, doamnelor! Haideţi, doamnelor! Peşte de o liră! Uitaţi-vă, e foarte, foarte bun, foarte, foarte ieftin”, cântă Mohammed Shahid Nazir în faţa unor tineri amuzaţi care filmează întreaga scenă.
Clipul postat de aceştia pe YouTube a strâns aproape 5,5 milioane de vizualizări, iar Nazir a ajuns în atenţia gigantului Warner, care i-a oferit şi un contract. Astfel, din simplu vânzător, Nazir a ajuns star pop, iar prima sa melodie, numită cum era de aşteptat „One pound fish”, este disponibilă pe iTunes şi beneficiază deja de un clip.“Sunt pe locul 8 în Top 40 Dance din Marea Britanie”, a anunţat Nazir, care şi-a ales numele de scenă “£1 Fish Man”.
Povestea lui Nazir este impresionantă. În urmă cu un an, a plecat de acasă, în ciuda opoziţiei familiei, pentru a studia la o şcoală de comerţ din Londra. Pentru că nu avea niciun ban, pakistanezul a început să muncească în piaţa de peşte. “Mie şi copiilor ne este foarte dor de el şi vrem să mergem la Londra să împărtăşim aceste clipe fericite alături de el”, a declarat soţia lui “£1 Fish Man”.
Totuşi, se pare că nu toate merg bine pentru omul cu peşte de o liră: acesta este anchetat de autorităţile britanice în legătură cu viza sa de studii.
Între timp, în satul natal Pattoki, locuitorii se înghesuie la locuinţa lui Nazir, pentru a copia melodia “One pound fish” pe CD-uri sau stick-uri USB. Asta pentru că, în Pakistan, YouTube a fost interzis anul trecut, după difuzarea unui film american care îl denigra pe profetul Mahomed.