O campanie-şoc pentru reducerea numărului de victime ale accidentelor rutiere provoacă indignare

Angajaţii Departamentului de Transport din Florida (SUA) au postat, pe site-ul instituţiei, mai multe filmuleţe ce prezintă accidente teribile de circulaţie, în care sunt implicaţi pietoni sau biciclişti, scrie Daily Mail.

În imagini, se poate observa cum oamenii sunt loviţi de maşini, aruncaţi în mijlocul intersecţiei sau târâţi pe stradă. De asemenea, unul dintre clipuri arată un cadavru înfăşurat într-un sac de către poliţiştii sosiţi la faţa locului.

Imaginile au fost compilate într-un spot publicitar, numit „See the blind spots” (Vezi punctele oarbe), care are ca scop reducerea numărului de morţi din accidentele de circulaţie din Florida.

Membri mai multor ONG-uri, dar şi reprezentanţi ai statului au spus că imaginile sunt „înfiorătoare”, iar familiile nu ar trebui puse în situaţia de a retrăi tragedia prin care au trecut. De altfel, spotul de pe site-ul Departamentului de Transport este precedat de mesajul „Atenţie! Imagini violente”.

„Imaginile sunt foarte grafice. Aşa ceva nu ar trebui să apară pe site-ul unei instituţii de stat. Mă îngrijorează faptul că acest clip oribil şi foarte trist ar putea fi văzut de copii”, a declarat Mike Fasano, senator de Florida.

„Aş sfătui Departamentul să îşi revizuiască politica şi, poate, să elimine aceste filmuleţe, care nu sunt necesare, chiar dacă sunt făcute pentru o cauză nobilă şi încearcă să educe şi să ajute lumea”, a adăugat Fasano.

„Avem nevoie de ceva grafic. Mergem înapoi în loc să mergem înainte, iar asta pentru că şoferii vorbesc la telefonul mobil sau scriu SMS-uri în timp ce conduc”, spune Irv Slosberg, reprezentant al Departamentului, a căuri fiică a murit într-un accident rutier, în 1996.

„Vrem ca oamenii să înceapă să se gândească diferit la şosele, chiar să conştientizeze ce pericole sunt acolo”, a declarat Glen Hosking, Creative Director al companiei publicitare care a făcut spotul.

Florida este statul american unde mor cei mai mulţi pietoni, conform Daily Mail.

      Articole recomandate