Japonezii rup gura tîrgului cu publicitatea. Djea-djea-djea-dji pe moldovenește

Cunoaștem pe japonezi prin cultura lor frumoasă, prin tradițiile  și  exactitatea acestora. Dar puțini cunosc publicitatea japoneză. Aceasta excelează la capitolul imaginație, explozie de idei, situații absurd, gesture imprevizibile și suspans.

 În Japonia se face reclamă la orice, cu gust și într-un stil aparte, neobișnuit. Exotismul japonez este combinat cu starea de nedumerire și uimire în același timp, atunci cînd vezi un spot publicitar. De la gume de mestecat la companii de milioane, ținta publicității japoneze excelează în to ce îți vine pe limbă legat cu fantasticul.

Vedeți mai jos cîteva exemple din publicitatea japoneză:

1. Fit’s. Cam așa arată o reclamă la guma de mestecat Fit’s. De la expresii gen hniang-hniang la mișcări specifice, totul merită văzut . Că te rîzi cu poftă.

2. Suntory CM Bekky Cocktail Rickey de happy. Sau mai pe scurt reclama la un cocktail, care pe lîngă faptul că te face fericit, mai face și push-push și pșu-pșu. O dulceață de reclamă.

3. Esthe WAM. Rîzi cu poftă, că merită.

Kabaya. Sau reclamă la biscuiți. Dacă pe scurt, ja ja ja ja ji.

Cum nu ai da, reclama japoneză este a naibii de bună. Te captivează pe loc, sau cel puțiu te face să te rîzi cu lacrimi. 

Vitali Cipileaga

      Articole recomandate