Iaurtul şi beneficiile sale

iaurt-beneficii si reteteIaurtul poate fi cel mai bun mic dejun pentru tine si familia ta. Iaurtul este de fapt o formă de lapte coagulat la fel ca smântâna şi  crema, doar că cu mai putine grasimi.Persoanele care consuma iaurt au parte de o alimentatie completa, intrucat acesta contine proteine de calitate, potasiu, calciu, vitamine si bacterii probiotice (acestea iti normalizeaza flora intestinala), grasimi care ajuta la satiatie si glucide modificate pentru o asimilare mai usoara.De altfel, este demonstrat ca iaurtul este un fel de mană cerească. Un aliment al zeilor.

Există mai multe tipuri de iaurt cu diferite niveluri de grăsime , uşor disponibile pe piaţă. Iaurtul simplu este în general făcut din lapte de vacă neîndulcit. Iaurtul cu aroma de fructe este alcatuit din mai multi aromatizanţi , impreuna cu o multime de zahăr.Zahărul se adaugă nu numai pentru gustul dulce, dar pentru a ajuta la conservarea fructelor.

Peste 4000 de studii publicate pana in prezent au evaluat beneficiile iaurtului si ale chefirului.

1. Oase sanatoase.
O dieta bogata in lactate joaca un rol major in prevenirea si tratarea osteoporozei. „Iaurtul poate face asta deoarece contine suficient calciu si vitamina D”, specifica Jeri Nieves, specialist in testarea densitatii osoase la Spitalul Hayes din New York (SUA).
Va puteti orienta inclusiv spre sortimentele de iaurt imbunatatite cu vitamina D. Rezervele de calciu si vitamina D, facute inca din tinerete, va ajuta sa aveti un sistem osos sanatos cand inaintati in varsta.

2. Tensiune buna.
Consumul de iaurt reduce riscul aparitiei hipertensiunii, arata un studiu recent facut de cercetatorii spanioli. „Am observat ca riscul de a dezvolta hipertensiune scade cu 50% in cazul celor care consuma doua-trei portii de lactate pe zi”, sustine cercetatorul Alvaro Alonso, specialist in epidemiologie la Scoala de Sanatate Publica de la Harvard.

3. Scade riscul de ingrasare.
Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Washington, SUA, arata ca marii consumatori de iaurt risca mai putin sa se ingrase deoarece produsul provoaca senzatia de satietate. „Amatorii de iaurt consuma la masa mai putine calorii”, arata studiul realizat pe un lot de 16 femei si 16 barbati. Sfatul nutritionistilor este sa tineti iaurtul la indemana si sa-l consumati intre mese pentru a reduce senzatia de foame. Este bun si dimineata, pe stomacul gol sau combinat cu salate.

4. Previne aparitia altor maladii.
Afectiuni precum intoleranta la lactoza, constipatia, diareea si chiar cancerul de colon, bolile inflamatorii ale intestinelor sau infectia cu Helicobacter Pylori pot fi prevenite prin consumul regulat de iaurt.
Infectiile vaginale sunt o problema frecventa pentru femeile care sufera de diabet. O dieta care contine iaurt le poate ajuta pe acestea sa-si mentina flora vaginala normala.iaurt Danone Activia

Când cumperi iaurt , trebuie să iai în considerare :

  • In functie de greutatea si de problemele de sanatate pe care le aveti puteti alege un iaurt lipsit de grasimi, unul cu grasimi putine sau unul normal.
  • Cititi etichetele pentru a verifica ingredientele. Uneori este listat si continutul de bacterii precum Lactobacillus bulgaricus si Streptococus termophylus, acele bacterii care mentin sanatoasa flora bacteriana.
  • Atentie la termenul de valabilitate.
  • Verificati si continutul de vitamina D. Unele contin aceasta substanta in proportie de 20%, altele deloc.
  • Cel mai sanatos este iaurtul fara zahar, adaosuri de fructe sau arome de fructe.
  • Iaurturile de baut curata mai greu intestinul decat cele cu textura solida deoarece sunt absorbite mai usor.

Sfat: Alege iaurturi simple, fara zahar. Citeste cu atentie eticheta produsului. Iaurturile cu zahar pot avea mai multe calorii decat o inghetata. Evita-le pe cele cu fructe din comert. Nu sunt iaurturi cu fructe, ci iaurturi cu gem. Daca vrei iaurturi cu fructe, iti poti prepara in casa, din iaurt normal la care mai adaugi fructe proaspete sau fructe uscate. In acest caz ar fi bine să foloseşti un iaurt cu o cantitate mica de grasimi (0,1%), deoarece combinatia de zahar (glucoza si fructoza din fructe) si grasimi din iaurt va induce in corpul tau o stare favorabila stocarii grasimilor. De altfel, un iaurt cu fructe este cel mai bun substitut al unei inghetate. Eviti in acest fel zaharul si margarina ( grasimile trans hidrogenate) care sunt prezente in toate inghetatele de pe piata.

 

Urmează aceasta reţetă pentru a pregăti iaurt acasă:
iaurt-reteta-casnica

    • Încalzeşte laptele până la 93’Celsius si mentine-l la aceasta temperatura 10-30 minute , în funcţie de grosimea dorită.Pentru un iaurt mai gros , laptele este încalzit mai mult timp.
    • Răceşte rapid laptele până la 45’Cel
      sius şi adaugă aperitiv pentru iaurt care conţine toate bacteriile sau adaugă pur si simplu o linguriţa de iaur cumparat din magazin.
    • Pune acest amestec într-un recipient curat şi lasă-l timp de 4 ore la temperatura de 35-38’Celsius.
    • Apoi , pune iaurtul obţinut la rece , de exemplu în frigider şi îl poţi păstră timp de 10 zile.

Din iaurtul obţinut poţi colecta o linguriţă pentru următorul iaurt preparat.

 

 

 

Pofta bună !

      Articole recomandate