Google va face, în curând, o „schimbare esenţială” la motorul său de căutare. Astfel, în loc să caute pur şi simplu cuvinte sau expresii şi să afişeze rezultatele cele mai relevante, Google va încerca să răspundă întrebărilor adresate de utilizatori, aşa cum face motorul de căutare Bing de la Microsoft.
Sursa notează că această modificare va afecta prima pagină a căutărilor, de acum încolo având prioritate link-urile care oferă răspunsul la o anumită întrebare adresată de utilizator, nu cele care doar conţin cuvintele din întrebare. „Astăzi, oamenii se aşteaptă să găsească mai mult decât 10 link-uri albastre„, spun cei de la Microsoft despre Bing, motorul de căutare creat special pentru a răspunde la întrebări.
Google, care va prelua tactica, a strâns deja informaţii despre 200 de milioane de „entităţi” – oameni, locuri sau produse -, iar noul mod de căutare va afişa cu prioritate răspunsurile la întrebările utilizatorilor despre aceste „entităţi”. Asemenea tactică preluată de cei de la Google ar putea afecta enciclopedia virtuală Wikipedia, care va ajunge mai jos în căutări, deoarece Google va afişa propriile răspunsuri primele.
„Sperăm că pe internet există un răspuns la orice întrebare”
Schimbarea vine la doi ani după ce Google a achiziţionat FreeBase, o companie care strânge date de pe internet despre personalităţi, locuri sau produse. În 2010, aceasta avea o bază de date de 12 milioane de „entităţi”, ajungând acum la 200 de milioane.
Surse din cadrul Google spun că trecerea de la căutarea de cuvinte la răspunsul la întrebări se va face „în următoarele luni”. „Ţinem pumnii strânşi şi sperăm că, pentru fiecare întrebare, există un site care poate oferi răspunsul”, a precizat Amit Singhal, vicepreşedinte al companiei.
Google încă deţine 66% din piaţa căutărilor pe internet, dar noua mişcare vrea să o menţină în faţa competitorului direct, Bing de la Microsoft, şi să îi confere un avantaj consistent în caz că Facebook va lansa propriul motor de căutare.