După luni de tachinări, Google şi Facebook au intrat ieri în competiţie directă. Cea mai mare reţea de socializare are însă un avantaj major: un avans de peste 720 de milioane de utilizatori. Nicio altă reţea de socializare nu a reuşit să atace Facebook, care a avut o creştere constantă în ultimii şapte ani. Google+ face acest pas după ce a câştigat 25 de milioane de membri în trei luni.
Google, cel mai mare motor de căutare, are de ieri şi o reţea socială disponibilă oricărui utilizator de internet. Opţiunea, evidenţiată pe ecranul de start, se accesează cât se poate de simplu: tastezi numele, vârsta şi sexul, îţi configurezi profilul şi apoi începi să socializezi. Procedura este foarte asemănătoare celei de înscriere pe Facebook, la fel şi opţiunile.
Liderul de piaţă de până acum a încercat să contracareze avantajele oferite de Google+ cu noi aplicaţii, care însă nu au fost tocmai pe placul utilizatorilor tradiţionalişti.
Răspunsul Facebook
Reţeaua lui Mark Zuckerberg a introdus un sistem de categorii pentru prieteni, atacând sistemul Circles de la Google+, opţiune cu care aceştia din urmă au încercat să se diferenţieze. Sistemul de la Facebook, numit Smart Lists, permite utilizatorilor să împartă conţinutul în funcţie de prieteni. De asemenea, sunt oferite sugestii de prieteni „celebri”, de la scriitori, jurnalişti până la analişti economici. Pentru a-i urmări mai eficient pe aceştia din urmă, Facebook a intrat pe terenul Twitter, introducând butonul de Subscribe, adică de abonare la informaţiile postate de prieteni. Pe lângă acest lucru, reţeaua de socializare doreşte să extindă fluxul de ştiri de la prieteni, prin transformarea acestuia într-o pagină asemănătoare unui ziar, cu imagini mai mari şi informaţii relevante, în funcţie de organizarea listelor. Noi anunţuri ar putea fi făcute la conferinţa anuală F8, din această seară. Mai multe site-uri de tehnologie au anunţat că acesta va fi momentul când Facebook va lansa noul său serviciu de muzică.
Poziţia Facebook pe piaţa reţelelor sociale nu a fost ameninţată în cei şapte ani de existenţă de niciun alt competitor, gigantul american având o creştere spectaculoasă de la an la an. Abia anul acesta au început să apară problemele pentru Facebook, după ce, în luna iunie, Google a lansat platforma care promitea să revoluţioneze conceptul de reţea socială. Astfel, în trei luni de teste, în care puteai deveni membru doar cu invitaţie, Google+ a adunat 25 de milioane de utilizatori. Cifra pare mică în comparaţie cu cei 750 de milioane de „prieteni” înscrişi pe Facebook, dar reprezintă cea mai mare creştere a unei reţele sociale din ultimii şapte ani.