În 1992, oficial, China avea doar 574 de kilometri de autostradă, iar până în 2007, numărul a crescut la aproximativ 45.000 de kilometri. Fotografiile de mai jos sunt doar o mică parte despre ceea ce înseamnă infrastructură în China.
Este vorba despre autostrada Beijing-Kunming, care are o lungime de aproximativ 2.860 de km. Ce vedeţi mai jos este în secţiunea din zona provinciei Sichuan, care a fost zguduită de cutremur.
„Autostrăzi spre nicăieri” era o celebră expresie a economistului american Nouriel Roubini de a descrie balonul pe care s-a fundamentat creșterea economică a Chinei și care dincolo de cifrele frumoase prinvind PIB-ul ascunde alte cifre ce arată investițiile neperformante și creditele pe care băncile le-au dat și care le-au adus expuneri foarte mari pe proiecte de infrastructură total inutile.
„Nu există țară ca a noastră care să construiacă autostrăzi de la o localitate la alta și care să distrugă pașii firești ai dezvoltării unui sistem de transport„, spunea la finalul anului trecut Lu Dadao, un expert chinez în rețele de transport, care adăuga că „prea multe autostrăzi au complicat sistemele socio-economice„.