Mark Zuckerberg, fondatorul reţelei sociale Facebook, şi-a pus pirostriile! Zuckerberg şi iubita lui, Priscilla Chan (27 ani), şi-au anunţat căsătoria într-un mod deloc suprinzător: au postat un mesaj pe Facebook. Peste 480.000 de persoane au dat „like” la postarea în care Mark Zuckerberg îşi anunţă căsătoria cu Priscilla Chan.
Cei doi şi-au unit destinele la reşedinţa lui Zuckerberg din Palo Alto, California.
Ceremonia a fost una simplă, iar invitaţii au aflat în ultimul moment că vor participa, de fapt, la o nuntă. Oaspeţii credeau că vor sărbători absolvirea lui Chan, însa în momentul în care au ajuns la reşedinţa lui Zuckerberg din Palo Alto, au aflat că are loc o nuntă. „Toată lumea a fost şocată”, a povestit un paticipant la eveniment.
El a îmbrăcat un costum negru, ea o rochie de mireasă tradiţională, iar mesenii s-au ospătat cu sushi de la restaurantul preferat al cuplului. Mark şi Priscilla s-au cunoscut la Harvard şi formează un cuplu de mai bine de nouă ani.
Fondatorul reţelei de socializare şi Priscilla Chan şi-au surprins fanii, anunţându-şi nunta chiar pe contul de Facebook al lui Mark Zuckerberg.
Nunta marchează sfârşitul unei săptămâni foarte importante pentru cuplu. Luni, Chan a terminat facultatea de medicină, iar în aceeaşi zi Zuckerberg a împlinit 28 de ani. Vineri, a urmat listarea companiei Facebook Inc. la Bursă. Acţiunile Facebook au intrat la tranzacţionare cu întârziere şi au deschis cu 11% peste preţul de 38 de dolari la care s-a derulat oferta publică iniţială. După ce au atins un maxim de 45 de dolari, titlurile tranzacţionate sub simbolul FB au scăzut rapid până la finalul şedinţei şi au închis la 38,23 dolari.
Facebook a atras 16 miliarde de dolari prin oferta publică iniţială, capitalizarea companiei la debutul pe bursă fiind de peste 104 miliarde dolari.
Povestea Facebook
Totul a început în februarie 2004, când Mark Zuckerberg, pe atunci boboc la Harvard, a iniţiat un serviciu web din dormitorul său. Un fel de intranet, numit Thefacebook.com, unde colegii săi să se poată căuta după nume şi fotografii. La bază a stat clasicul catalog cu imagini de tip buletin pe care îl publică an de an şcolile şi liceele americane. Cu ajutorul colegului său de cameră, Dustin Moskovitz, Zuckerberg a răspândit ideea către alte universităţi ca Yale, New York, Stanford sau Columbia. „Investeam 85 de dolari pe lună şi lucram pe computere închiriate „, avea să povestească părintele reţelei într-un interviu. Ulterior, avea să renunţe la Harvard şi, împreună cu Moskovitz şi alţi amici, s-a mutat în Palo Alto, California, unde a transformat o casă modestă în sediul viitoarei companii.
Mark Elliot Zuckerberg a ajuns cunoscut în august 2004 când a lansat, alături de Moskovitz, Eduardo Saverin şi Chris Hughes, Wirehog, un serviciu care permitea schimbul de date şi fişiere, considerat tăticul platformei folosite de Facebook. Doi ani mai târziu, cei patru tineri primesc o ofertă năucitoare de la Yahoo, care le oferă 1 miliard de dolari pentru achiziţionarea drepturilor asupra reţelei. Zuckerberg şi prietenii săi nu bat însă palma cu Yahoo, iar popularitatea serviciului atinge cote globale.
După ce a depăşit un miliard de dolari în venituri, Facebook se pregăteşte să depăşească un alt miliard, cifra magică reprezentând de această dată numărul de utilizatori care îi folosesc serviciile.
Estimarea făcută de Gregory Lyons, un analist senior la iCrossing, ia în calcul tendinţele înregistrate din anul 2008 şi până în prezent, plasând momentul magic în luna august a acestui an. Altfel spus, din luna august a acestui an aproximativ 1 din şapte pământeni vor fi membri ai celebrei reţele de socializare.
Tot Gregory Lyons admite însă că numărul de utilizatori Facebook a încetat să mai crească şi chiar stagnează în unele regiuni ale lumii, cum ar fi Statele Unite şi Marea Britanie, dar un aport consistent de noi utilizatori este aşteptat în perioada următoare din ţări emergente, printre care India şi Brazilia. Ambele ţări au o populaţie numeroasă, cu milioane de potenţiali utilizatori care nu s-au alăturat încă celebrei reţele de socializare. Cu numai 3% din populaţia Indiei şi 16% din cea a Braziliei înscrisă în reţeaua Facebook, mai este destul potenţial de creştere rămas pentru perioada următoare. Spre exemplu, 49 % din populaţia Statelor unite şi 47% din cea a Marii Britanii este deja pe Facebook, astfel că un aport consistent de noi utilizatori nu mai poate fi susţinut cu uşurinţă.