‘Gasesc televizorul foarte educational. De fiecare data cand cineva da drumul la televizor, ma duc in cealalta camera si citesc o carte‘ – Groucho Marx
Traim intr-o era care ne tine, prin definitie, ocupati. Ca niste social media junkies ce suntem, nu putem trece peste o zi fara sa ne impartasim gandurile in 140 de caractere sau mai putin, fara sa ne fotografiem mancarea sau paharul de bautura, fara notificari, like-uri sau share-uri, fara sa rasfoim emailuri, stiri sau feed-uri, fara Fruit Ninja sau Angry Birds, fara sa ne verificam plantele virtuale si locatarii virtuali carora le-am inchiriat casa virtuale. Rectific. Traim intr-o era care ne tine, prin definitie, pseudo-ocupati.
De acord, rolul tehnologiei in viata cotidiana este o tema fumana demult, dar nu puteti sa nu imi dati dreptate cand va spun ca, avand atatea tentatii si un acces la informatii atat de la indemana, este foarte usor sa spunem unei carti „iarta-ma, nu acum„.
Prin alte parti, pentru a le aminti oamenilor ca cititul face bine sanatatii mintale (si nu numai) editurile sau librariile dau mana cu oamenii de publicitate si concept reclame prin care incerca sa ii ajute pe oameni sa redescopere placerea cititului. Si, cum sta bine unei carti, reclamele sunt una mai creativa decat cealalta.
O campanie de genul ar prinde bine si pe la noi, nu credeti?