Angajatii care vor sa promoveze ori sa-si gaseasca o slujba mai buna nu trebuie sa se multumeasca cu competente de baza, scrie Wall Street Journal.
Iata care sunt abilitatile care asigura promovari sau noi oportunitati profesionale in anul care vine, potrivit expertilor citati de Wall Street Journal.
1. O comunicare mai buna
Indiferent de nivelul profesional, comunicarea reprezinta cheie avansarii in cariera. “Aceasta este cea mai buna modalitate de a-ti exprima punctul de vedere, de a crea conexiuni, de a-ti face relatii”, explica Holly Paul, manager in recrutare la PricewaterhouseCooper.
„Pot sa ma ridic si sa plec dupa o conversatie de cinci minute si sa observ totodata daca persoana cu care am vorbit este sau nu entuziasmata de ceea ce i-am comunicat, sa-mi dau seama ce este cu adevarat important pentru ea”, spune Paul.
Avand in vedere ca in cele mai multe firme conversatiile intre colegi s-au mutat in mediul online, unii angajati isi pierd capacitatile de comunicare ori cele de prezentare. Altii devin incapabili sa scrie corect mai mult de 140 caractere, de pilda, adauga recrutorii.
„Tehnologia avansata ne-a redus capacitatea de a ne exprima corecta in scris. Oamenii de astazi sunt grabiti sa termine o multime de sarcini si din acest motiv sunt multifunctionali, fara sa acorde mare atentie unor lucruri esentiale”, afirma si Paul McDonald, director in cadrul Robert Half International, companie cu sediul in Menlo Park, California.
2. Promovarea brandului personal
Mai nou, specialistii in resurse umane cauta pe bloguri, pe site-urile de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn etc.), pe site-urile profesionale informatii despre candidatii pe care-i au in vedere. Lucrurile pe care le gasesc sunt foarte importante pentru eventualii angajati.
„Modul in care te prezinti in mediul online spune multe despre tine, despre cine esti”, spune Peter Handal, CEO al Dale Carnegie Training, companie specializata in training-uri profesionale. „Daca postezi ceva ce s-ar putea intoarce impotriva ta, atunci n-o face, pentru ca oamenii vor vedea asta”, adauga Handal. Oamenii ar trebui sa se ocupe mai mult de promovarea brandului personal, in sensul bun.
3. Flexibilitate
Flexibilitatea este abilitatea pe care o apreciaza orice angajator atunci cand vine vorba despre subalternii sai. Un angajat care de adapteaza usor cerintelor de lucru si situatiilor neprevazute va fi intotdeauna vazut ok de catre seful sau.
„Foarte multe companii ne cer sa lucram cu angajatii lor si sa-i invatam cum sa-si iasa din starea de confort, cum sa se adapteze schimbarilor”, spune Handal.„Jobul cuiva poate sa se schimbe total peste un an”, adauga specialistul.
Abilitatea de a invata noi lucruri si de a-ti insusi noi abilitati este foarte importanta, crede si George Boue, manager HR in cadrul Stiles, o companie imobiliara cu sediul in Fort Lauderdale.
4. Imbunatatirea productivitatii
In 2013 fiecare angajat ar trebui sa gaseasca un mod de a-si imbunatati productivitatea si eficienta, adauga expertii in recrutare. Directorii cauta ca fiecare angajat sa-si imbunatateasca anual eficienta cu 20%, arata un studiu prezentat de Corporate Executive Board, firma specializata in consiliere si cercetare.
Companiile de astazi cauta oameni care sa-si imbunatateasca in permanenta modul de operare, sarcinile de lucru. „Clientii mei cauta mereu angajati care pot intelege lucrurile urgente si se comporta ca atare”, sustine Haberfield.
Chiar si cand vine vorba despre recrutarea unor manageri, organizatiile respective trebuie sa lucreze la abilitatile acestora, avand in vedere ca vor sa se extinda in anii urmatori. „Abilitatea de a gasi talente este tot mai dificila astazi. Avand in vedere criza, companiile cauta mai mult oameni care sa fie dispusi sa lucreze bine si mai mult, pentru a avea sansa promovarii”, concluzioneaza Ben Dattner, specialist in psihologie, citat de Wall Street Journal.