Una dintre cele mai frumoase modalităţi de a vedea lumea a fost şi rămâne, fără îndoială, călătoria cu trenul. Pe fiecare continent au fost construite de-a lungul timpului căi ferate prin cele mai sălbatice şi inaccesibile ţinuturi. În cele ce urmează vom face o trecere în revistă a trenurilor expres care străbat aceste locuri, păstrând totodată speranţa că poate într-o zi vom avea posibilitatea de a le vedea şi noi pe viu.
AMERICA DE NORD: Rocky Mountaineer
Începând din 1990 peste un milion de oaspeţi au experimentat călătoria de neuitat cu trenul de lux Rocky Mountaineer printre uimitoarele peisaje ale Columbiei Britanice şi maiestuoşii Munţi Stâncoşi. Sunt puse la dispoziţia călătorilor nu mai puţin de patru trasee presărate cu tuneluri, văi adânci, râuri de munte sau lacuri glaciare, care pornesc din vestul Canadei şi ajung până dincolo de lanţul munţilor Stâncoşi, în provincia Alberta. Pentru a nu se pierde nimic din privelişte, călătoria se desfăşoară numai pe parcursul zilei, iar noaptea clienţii sunt cazaţi, în funcţie de traseu, în hoteluri de lux din cosmopolitanele oraşe Calgary şi Vancouver sau chiar în staţiuni din Banff (cel mai vechi parc naţional al Canadei) şi de lângă celebrul lac Louise.Rocky Mountaineer a primit trei ani la rând (în 2005, 2006 şi 2007) premiul “World’s Leading Travel Experience by Train” oferit de World Travel Awards.
AMERICA DE SUD: Orient Express’s Hiram Bingham
Cu Hiram Bingham Express puteţi descoperi în 8 zile toate comorile Peru-ului, călătorind printre crestele andine, de la capitala incaşă Cuzco până la ruinele de la Machu Pichu. Nu lipseşte nici vizita Văii sacre a incaşilor, a lacului Titicaca precum şi a canionului Calca, în ţinutul condorilor.
AFRICA: Pride of Africa
Într-o serie de călătorii care pot dura de la 24 de ore până la două săptămâni, Pride of Africa leagă unele dintre cele mai faimoase destinaţii ale Africii, începând cu Cape Town, Africa de Sud, continuând cu Zimbabwe si Zambia şi sfârşind cu Tanzania. Câteva puncte de atracţie care vor fi vizitate în timpul călătoriei sunt: mina de diamante din Kimberley, cascada Victoria, râul Zambezi (pe care se face şi o scurtă croazieră), marele rift african, provincia Mpumalanga (cu canionul râului Blyde şi Parcul Naţional Kruger).Cu o capacitate de cazare de maxim 72 de pasageri în condiţii de lux, trenul poate fi tras, în funcţie de înclinarea reliefului, de o locomotivă electrică, diesel sau chiar cu aburi.
AUSTRALIA: Ghan and Indian Pacific
Cu aceste două trenuri puteţi parcurge imensa Australie de la un capăt la celălalt, începând de la est, din Sydney, continuând cu Perth pe coasta de vest şi sfârşind cu oraşul Darwin aflat în nord. Traseul abundă de obiective aflate în Patrimoniul Mondial al Unesco. Un punct de atracţie major îl constituie vizitarea Parcului Naţional Kakadu.
ASIA: Eastern and Oriental Express
Deşi iniţial acest tren parcurgea distanţa de 2031 de km între Singapore (Malaezia) şi Bangkok (Tailanda), începând cu anul 2007, traseul a fost extins şi către Vientiane, capitala Laosului. Traversând junglele tropicale extrem de dese, sătucurile înconjurate de câmpii întinse cultivate cu orez şi de plantaţii de ceai, acest traseu reprezintă introducerea perfectă în misterele Asiei de Sud-Est.
Pe lângă minunatele temple întâlnite pe parcursul celor patru zile cât durează călătoria, un punct de atracţie major îl constituie vizitarea faimosului pod de pe râul Kwai.
Daca in urma vizualizarii acestui articol mandibula dumnevoastră a cedat gravitaţie atunci va urma şi o continuare…..