Teză despre viata studenteasca

studentiÎn condițiile traiului dinamic al sec XXI, de suferit sau de câștigat are și mediul academic, toți actorii acestuia (studenți, profesori și alte ființe) sunt influențați de o multitudine de factori, iar valorificarea acestora depinde de fiecare individ în parte. Scopul acestei lucrări este de a evidenția aspectele generale ale vieții studențești, acele aspecte simțite pe pielea mea, țin să subliniez acest moment și specific reeșind de aici că analiza datelor pe care le voi prezenta o las pe seama Dvs, ele pot fi tratate de fiecare cititor individual: le puteți accepta sau nu, sunteți liberi de a adăuga ceva nou sau de a exclude ce credeți a fi neadevărat.

CAPITOLUL I: ASPECTE GENERALE ALE VIEȚII STUDENȚEȘTI

1.1. Din studenție eu am înțeles

  • Omul dacă vrea face, știe, învață
  • Cine caută găsește
  • Dacă ți-a plăcut de un student, uită-l!
  • Cine vrea – poate, cine poate – vrea, cine a putut – a vrut tare
  • Nu-i nimic greu
  • Dacă te enervezi este în zadar, dar pentru o viață mai colorată, se poate
  • Totul se primește dacă le planifici
  • OM poate să te facă un ONG
  • Paznicul,  dereticătoarea și secretara sunt șefii din umbră. Cheile, inclusiv de la informație sunt la ei

1.2. Despre profi

  • Profii înțeleg totul, dacă știi cum să le-o spui
  • Cea mai bună lecție este cea în care proful predă ceva nemaiauzit
  • Mission Impossible: Să schimbi atitudinea unui profesor
  • E bun proful care știe bancuri bune
  • Profii tot sunt oameni

1.3. Despre studenți

  • Din grupă cine vrea bea, dacă cineva nu bea cu grupa înseamnă că bea cu altcineva
  • Studenții înțeleg totul dacă știi cum să le-o spui
  • Nota 10 nu mai este prioritate cînd înțelegi că tu nu știi de 10
  • Pe de o parte, vorba: „Ce dracu eu îs om mare? Nu m-a făcut pe mine nota asta!”, pe de altă parte „Da cum ea/el are 10?”
  • Senzația când o faci pe expertul și te simți tare deștept că știi despre ce vorbește proful, dar când mai zici ceva o dată cu el – ești geniu
  • Din anul I mă gândeam să rup o floare din „clumbă”, nu vă spun dacă am facut-o

 

CAPITOLUL II: UNIVERSITATEA E O MINUNE

2.1. Influențele colegilor asupra personalității sau MEGASUPER colegii tăi

Universitatea e o minune când:

  • Te duci la wc – trebuie să o iai pe X, la cantină pe Y, dar mai există și Z, care vrea peste tot, chiar dacă fizic nu reușește…Vrea!
  • Te pupă Z cu buzele roșii
  • Se revoltă B că nu i-ai adus caietul
  • Se revoltă C că e exmatriculat, acum hai spune B? a cui problemă e mai gravă?))
  • Se revoltă J că data trecută n-au pus toți bani la bere
  • Te minunezi de ce A și B își fac ochi dulci din anul I și încă nu sunt împreună
  • Îți place cum se îmbracă F și cum oftează
  • Vrea să copie cineva da tu nu poți să-i dai
  • Proful vorbește din management, dar tu te gîndești de ce nu te sună L (aici L e de la LOVE)
  • Avem colegi noi
  • Cei care au rămas cu Work and Travel, fără „Travel” îți scriu ca vor înapoi la lecții
  • N-ai bani, dar ți-au dat parinții, dacă nu ți-au dat parinții, Vanea trebuie să-ți pună un ceai, fiindcă tu i-ai pus unul în anul I (să nu uităm că din anul I, ceaiul s-a scumpit)
  • Noaptea se învață, iar dimineața se doarme
  • Ești anul II și trebuie să mergi la ore de la 13 – e rău atunci, dar devine bine în anul III
  • Cea mai bună mâncare devine cea mai bună din aceea care a rămas după pauza mare
  • În lift mergi numai dacă ești „naglâi”,  iar dacă nu ești „naglâi” tura asta devii la următoarea
  • Ți-a mers o dată că n-ai învățat, îți merge și a două, de a treia eu nu știu nimic

2.2. Paradoxuri legate de minunăția universității

  • În anul I, vrei să fii III
  • În anul II, o parte vor să fie anul I, alta – anul III
  • În anul III, toți vor la grădiniță
  • Toți profii nu înțeleg de ce noi nu învățăm…pe timpul lor „toți învățau, ei erau cuminți, era concurența pentru note” – pun pariu că nu era așa
  • Și mai pun un pariu: peste ani eu tot o să înfloresc istoria studenției mele

Concluzie și recomandări

  • Eu în universitatea mea mă simt ca acasă, mă prind uneori la idea că sunt în loc public, bine că nu-s camere video peste tot
  • Mă bucur că n-au vazut toți cum eu am scăpat telefonul de la etajul 8 și bateria mea, printre scări a ajuns la 6
  • Guru am fost în anul I, eu știam unde sunt toate blocurile și care din ele este A, B, C, D sau E

Lumea mea e genială…

ANEXE

Anexa 1. Întrebări Întrebătoare

Da’ profu asta cum întreabă?

Da’ ce pereche avem?

Da’ poate nu vine?

Da’ poate nu facem?

Cum? Am avut și tema 4?

Da’ unde avem?

Da’ probleme tot ne dă?

Da’ de ce așa?

Da’ asta cum, lamurește-mi?

Unde ne ducem? Când? Iar acolo?

Anexa 2. Declarații tipice

Eu întârzii!

Eu nu vin!

Eu întârzii dar îmi pare că n-am să vin!

Data viitoare dnu’ Profesor!

Anexa 3. Întrebări cu răspuns tipic

1. Dialog de azi

Întrebare: Da’ până când trebuia de completat cererea?

Răspuns: Până ieri…

2. Dialog cu durata medie de 3 luni (până la întâlnirea cu Handrabura)

Întrebare: Da’ examene de stat o să avem?

Răspuns: Eu nu-s Nostradamus…

3. Dialog cu răspuns urât de majoritatea (nu parlamentară)

Întrebare: Cum a fost testul?

Răspuns genial: DACă ÎNVEȚI…..nu-i greu!

Un articol preluat de pe studentie.md

      Articole recomandate