9 dintre cele mai bune metode de a motiva oamenii fără bani

Nu promite oamenilor bani, chiar dacă aceştia i-au meritat și tu îi ai prea mulți. Nu voi spune despre cum poți să economisești bani pe motivație sau cum să-i câștigi.

Îți voi spune cum poți, de fapt, să-ți formezi prin diverse modalități o echipă cu un moral ridicat. Cum să nu devii un stereotip de lider ”nemulțumit”, ”nervos” sau ”cu două fețe”. Urmează să vezi!

1. Fii generos cu laudele

Fiecare om vrea să audă un cuvânt bun în adresa sa. Dacă mai este și lăudat de către tine (tânărul lider) – asta valorează mult. Laudă persoanele pentru fiecare realizare sau chiar un lucru bine făcut. Începe s-o faci tête-à-tête, și apoi încearcă s-o faci în mod public. Peste ceva timp vei fi plăcut uimit de rezultat.

2. Scapă de ”manageri”

Cum să te descurci fără ei? Este imposibil? Încearcă! Nu-ți face alți lideri de echipă ca subalterni. În schimb, le poți oferi un teren liber pentru activitate, să creezi o atmosferă și condiții pentru muncă în echipă. Riști să rămâi în umbră și să pierzi din motivație? E mult mai rău atunci când se pierde spiritul întregii echipi.

Gândește-te! Permite oamenilor să lucreze în echipă pe picior de egalitate. Oamenii vor veni mai devreme, vor rămâne până mai târziu și își vor da toată străduința pentru executarea cerințelor.

3. Ideile tale sunt ideile lor

Trebuie să recunoaștem, oamenii urăsc atunci când li se indică ce trebuie să facă. Nu-ți forța coechipierii, lasă-i să simtă că ideea ta – este a lor: „Ce va fi, dacă vom face în felul următor [ideea ta]? Crezi că va fi mai bine? „. E simplu.

4. Nu critica

Nimeni (absolut nimeni) nu dorește să fie băgat cu nasul în gafele lui. Dacă dorești să demotivezi pe cineva, atunci critica – e cea mai bună alegere pentru asta. Nu ataca direct, intră în flanc. Ajută persoana (politicos) să devină mai bună, să obțină rezultate, ajut-o să-și dea seama unde a greșit și corecteaz-o. Întreabă: „A fost oare asta cea mai bună metodă? Și ce dacă am fi încercat să facem altfel? „. Atunci asta devine o conversație – nu băgare cu nasul în defecte.

5. Fă pe fiecare lider

Scoate în evidență punctele forte ale persoanelor. Fă-i să-și simtă excelența și importanța lor pentru alții. Complică un pic sarcinile, iar oamenii vor avea tendința de a-și justifica reputația.
Șmecherii.

6. Invită la o cafea

Surprinde-ți subalternii. Exclude aerul oficial și politica tipică de șef. Du-te și invită un coleg să ia prâzul cu tine. Fii prietenos, crează o conversație. Aceasta este o metodă simplă de a arăta omului că activitatea lui a fost observată și apreciată.

7. Apreciază și remunerează

Asta o poți face în diferite moduri. Anunță deschis la o ședință despre succesele unui dintre colegi. Crează o competiție internă sau un joc, atârna într-un loc vizibil un panou care prezintă reușitele și progresele concurenților. Mici cadouri (care nu bat grav la buget) sunt binevenite: o cină romantică pentru doi, trofee, servicii spa, suvenire sau tricouri cu imprimări. Ești liber să alegi.

8. Organizează o petrecere

Planificarea unui picnic, unei sărbători sau a unei zile de naștere face pe oricine fericit. Nu aștepta sărbători oficiale, fă surprize pe tot anul împrejur. Astfel, camarazii tăi vor deveni mai solidari și mai prietenoși. Un plus mare reprezintă și spiritul de echipă sporit.

9. Împarte cu oamenii bucuriile și eșecurile

Dacă totul merge bine, sărbătoriți! Oamenii vor ști că le ești recunoscător pentru munca lor grea. Dacă lucrurile nu merg în cel mai bun mod, nu te izola de echipă, pentru că anume atunci ei au nevoie să creadă în tine. Discută, analizează, soluționează împreună cu colegii și atunci poți conta pe loialitatea lor. Fii onest și transparent în comunicare!

Cum și am spus, faliment nu ai dat, nici milionar nu te-am făcut. Doar că acum ai o echipă de succes cu care te poți mândri!

      Articole recomandate