Oficiu Google in Rusia: unul dintre cele mai bune locuri de munca

Cind a fost intrebat fostul angajat al Google Avinash Kaushik despre specificul de lucru la Google, el a spus astfel: “interesant, distractiv, uimitor, impresionant, inspirat” etc. Fotografiile noastre despre biroul Google din Rusia spun acelasi lucru si speram ca veti putea intelege ce inseamna sa lucrati la Google.

Google a primit numele sau dintr-un accident. Fondatorii au scris din greseala cuvantul “googol”, care se referea la numarul 1 urmat de 100 de zerouri. Acest cuvant a fost ales pentru a reflecta obiectivul companiei in organizarea cantitatii vaste de informatii disponibile pe Internet”.

Angajatii sunt incurajati sa foloseasca 20% din timpul lor de lucru pentru propriile proiecte. Google News, Orkut sunt exemple de proiecte care au fost dezvoltate din acest model de lucru.

In orice zi biroul Google poate fi vizitat de oameni geniali pentru convorbire sau de a da prelegeri: politicieni, scriitori, profesori, ecologisti, jurnalisti, activisti, calugari, laureati ai Premiului Nobel, capitalisti si altele.

“Sunt impresionat de capacitatea de a avea acces la oameni atat de geniali si destepti. Daca am timp pot sa petrec o ora pentru a asculta unui genii si sa largeasc viziunea mea la o gama larga de intrebari interesante pentru mine”.

“Mi-au spus mereu colegii ca unul dintre motivele pentru care ar trebui sa lucreze la Google este mancarea. Inca nu pot sa ma obisnuiesc cu faptul ca in fiecare zi in cafeneaua noastra avem intotdeauna alimentatie diferita, foarte gustoasa si sanatoasa si din cea mai mare parte, organica. La Google nu veti fi plictisiti de mancare pentru ca fiecare cafenea are propriul sef-bucatar. Si cand mancati, ei vin si va intreba opinia Dvs despre mancare (spre surprinderea mea de prima data). Le pasa de noi si au grija de opinia noastra”.

“Atunci cand Page si Brin au incercat sa gaseasca cumparatori pentru a licentia tehnologii de cautare proprii, un manager general de un site le-a spus:” In timp ce noi vom fi aceleasi ca si concurentii, clientii nostri nu vor fi cointeresati in cautare”.

Traficul Google sa dublat atunci cand au introdus functia lor care se numeste « Did you mean…». Aceasta functia a devenit posibila datorita verificarii ortografice foarte imbunatatite.

Initial sistemul de cautare asupra caruia au lucrat Page si Brin, a fost numita BackRub, numit pentru capacitatea sa de a analiza “back-link-uri” cere au indicat spre site-urile restante.

Functia notorie « I feel lucky » aproape niciodata nu a fost folosita. Cu toate acestea testele au aratat ca eliminarea acesteia ar diminua cumva realizarile Google. Utilizatorii au dorit sa-l pastreze. A fost un buton convenabil”.