Cum suntem păcăliți atunci când intrăm în supermarketuri

Foarte mulţi bani din veniturile noastre merg către mâncare. O dată pe lună (teoretic) sau o dată pe săptămână, mergem în hipermarketuri pentru a ne face aprovizionarea.

Cu toate că am făcut de acasă o listă cu produsele necesare, când ne vine rândul să plătim, ne trezim că am pus în coş multe produse la care nici nu ne gândisem, şi de care nu aveam atât de multă nevoie.

Totul face parte din strategia hipermarketurilor de a vinde cât mai mult. Şi iată că funcţionează.
V-aţi întrebat de ce la intrare sunt poziţionate standuri care parcă “îţi deschid pofta de cumpărături“? Fie că vorbim de produse alimentare – de regulă, în spatele standurilor vedem cuptoare în care se face pâine sau prăjituri proaspete (al căror miros este irezistibil) – sau produse electrocasnice, care ne determină să ne facem calcule (putem să cumpărăm respectivul obiect în rate) – toate acestea ne deschid apetitul pentru cumpărături.

Vi s-a întâmplat să străbateţi tot magazinul pentru a găsi produsul dorit? Ei bine, şi asta este o strategie. Trebuie să parcurgeţi toate rafturile înainte de a cumpăra ce ai pe listă, dar, de cele mai multe ori, se întâmplă să vezi şi alte lucruri – de care nu ai neapărată nevoie, dar pe care să le cumperi.
Mai mult, cele mai profitabile produse – NU şi cele mai sănătoase – sunt aşezate pe raft la nivelul privirii tale. De regulă aceste produse fac parte din categoria Junk Food, iar vânzările din aceste articole sunt uriaşe. Acelaşi lucru este valabil si pentru copii – la nivelul de jos există produse foarte frumos ambalate, făcute “doar pentru copii”, pe care aceştia le vor cere de la părinţi.

Magazinele vând şi cu ajutorul cuvintelor. Nutriţie, sănătate, ofertă sau gratis – sunt termenii care te fac să pui în coş produsul respectiv.