Cele mai tari farse de 1 Aprilie din presa. Cum au crezut oamenii ca turnul Turnul Eiffel va fi mutat la Disney Land..

În 1957, una dintre cele mai apreciate emisiuni de la BBC, a lansat o “bombă”: datorită condiţiilor meteo favorabile, fermierii elveţieni au reuşit să obţină o recoltă senzaţională de… spaghete.

Ştirea a fost însoţită de imagini cu oameni culegând spaghetele din copaci, astfel că, aproape instantaneu, postul de televiziune a fost asaltat cu telefoane.

“Cum pot cultiva şi eu spaghete?”, întrebau majoritatea, iar cei de la BBC au răspuns, cu umor şi diplomaţie: “Plantaţi un băţ din cutia de spaghete într-o conservă cu sos de tomate şi…speraţi la tot ce e mai bun”.

Şi mai haioasă a fost farsa mediatizată pe 1 aprilie 1962 de singurul post de televiziune din Suedia, care emitea alb-negru.

Directorul tehnic al postului a apărut pe micul ecran şi le-a spus telespectatorilor că, datorită unei noi tehnologii, oricine va putea vedea programele în culori, cu condiţia să acopere ecranul cu o folie transparentă din plastic.

Mii de telespectatori i-au urmat sfatul, fără nici un rezultat însă, deoarece televiziunea color a început să fie folosită la scară mare abia în 1970.

Pe 1 aprilie 1965, cotidianul danez “Politiken” titra pe un ton cât se poate de serios: “Parlamentul a votat ca toţi câinii să fie vopsiţi obligatoriu în alb”.

Mulţi cititorii nu au intuit farsa nici după ce au citit raţiunea acestei măsuri, scrisă în aceeasi ştire: “Scopul este creşterea securităţii pe şosele, în condiţiile în care câinii albi sunt mult mai vizibili decât ceilalţi”.

În 1982, cotidianul “The Daily Mail” semnala bruiaje la sistemele de alarmă, la televiziune şi radio din cauza sutienelor ale căror balene erau fabricate din cupru, metal conductor.

Potrivit articolului, nailonul din care sunt fabricate sutienele intră în contact cu corpul, iar balenele produc electricitate statică ce bruiază comunicaţiile. Nimic grav până aici, dar pe 1 aprilie 1982, când a fost publicată ştirea, toate angajatele laboratoarelor din telecom-ul britanic au fost obligate să dovedească ce sutien poartă la serviciu!

În 1993, postul german de radio Rundfunk din Koln a dat o ştire care a nemulţumit foarte multe persoane. Conform unei noi legislaţii oamenii nu mai aveau voie să alerge în parcuri mai repede de 9 kilometri pe oră. Motivul: orice viteză care o depăşea pe cea “legală” ar fi stresat veveriţele care erau în perioada de împerechere. Imediat au şi apărut susţinători ai acestei cauze, iar unii au militat pentru ea chiar şi după ce au aflat că legea fusese o farsă.

Revista “New Mexicans for Science and Reason” a publicat în 1998 un articol în care a anunţat că autorităţile statului american Alabama intenţionează să schimbe valoarea numărului Pi din 3,14159…, pe care o consideră “necreştină”, în 3,0, care este “conformă cu Biblia”.

Totuşi, BBC-ul a realizat cele mai bune păcăleli de 1 aprilie, printre acestea fiind un filmuleţ în care se prezenta migraţia pinguinilor zburători din Antarctica în jungla amazoniană sau anunţul că ceasurile mecanice au devenit electronice pentru a ţine pasul cu dezvoltarea tehnologică.
Astfel,una dintre cele mai răsunătoare farse de dată relativ recentă a fost făcută în 2008 de postul TV BBC.

În seria de emisiuni “Miracolele evoluţiei”, postul britanic a prezentat imagini cu pinguini zburători care, sătui chipurile de gerul din Antarctica, au plecat să petreacă iarna la cald, în America de Sud. Imediat, însă, BBC a difuzat un material în care explica faptul că totul a fost o păcăleala de 1 aprilie, în care pinguinii zburători au fost realizati cu ajutorul computerului.

Umorul britanic e negru până la capăt. În 1980 milioane de britanici s-au scandalizat după ce BBC a transmis o ştire conform căreia Big Ben-ul urma să fie făcut digital.

Publicaţia “Le Parisien” a şocat şi enervat în 1986 întregul popor francez după ce a anunţat că Turnul Eiffel va fi mutat la Disney Land, iar în locul lui va fi ridicat un stadion de 35.000 de locuri pentru jocurile olimpice din 1992.